Etiketa komunikace s adminy

Protože se začalo v poslední době tvořit mnoho špatných způsobů komunikace, které nejsou prospěšné ani jedné ze stran (hráč i admin), rozhodl jsem zde sepsat několik málo pouček jak správně komunikovat s Adminy ovšem také GM a dalšími.

Několik bodů, které je dobré znát:

  • Admin(adni GM/helper atd) není hráčův poskok
  • Pokud chcete rychlou reakci od admina, mluvte jasně, výstižně a stručně (v jedné větě napište rovnou co potřebujete)
  • Admin nemusí být nutně dostupný v pěti sekundách, může být zaneprázdněn něčím jiným
  • Admin není odpovědný za své jednání hráči. Admin musí své jednání objasnit, na požádání, pouze členům vedoucího týmu exorie.
  • Při komunikaci pomocí e-mailů, neposílejte emaily, které:
    • mají prázdný předmět (subject), předmět by měl obsahovat slovo nebo sousloví, které nejlépe vystihuje obsah emailu (např: Přihláška,  Nalezen bug, Stížnost na hráče Genjack, Nápad na event, …)
    • mají prázdné tělo, všechen text je napsán v předmetu
  • Všechny emaily by měly obsahovat nickname hráče, který tento e-mail posílá (občas je velmi komplikované zjišťovat okolnosti, když nevíme ani nick hráče)

Příklad špatné komunikace:

[Hráč]: Admine ??????
[Admin]: Ano, copak potřebuješ.
[Hráč]: Admine seš tam ?
[Admin]: Ano, jsem tu opravuju chyby, stalo se něco? Potřebuješ něco?
[Hráč]: Admine přijď sem!!!!
[Admin]: Dobře jdu tam.
[Admin]: Jsem tu copak potřebuješ?
[Hráč]: To je doba než přijdeš. Víš jak si tu byl minulý týden okolo páté hodiny.
[Admin]: Ano vím.
[Hráč]: A jak tu byl i ten hráč s tou dřevěnou lopatou.
[Admin]: Ano vím.
[Hráč]: A jak tu byl i ten hráč s tou dřevěnou lopatou.
[Admin]: Ano vím.
[Hráč]: Ten jak se jmenoval “Červenka”.
[Admin]: Ano vím.
[Hráč]: Tak on tu byl i dnes.
[Admin]: aha.
[Hráč]: A on vyrobil pec.
[Admin]: aha.
[Hráč]: A nemohl by jsi mi pls pls pls pls říct jak se ta pec dělá ?
[Admin]: V craftboxu dáš osm kamenů kolem okraje, tak že jenom uprostřed jeden chybí.
[Admin]: Kdyžtak tedy máš ukázáno jak se to dělá: http://minecraft.gamepedia.com/Furnace#Crafting
[Admin]: Ještě něco potřebuješ?
[Hráč]: Nee, to bylo vše co jsem od tebe chtěl.

Shrnutí:

  • Hráč svoji odpověď dostal až po jedenácti větách, ovšem né vinou admina
  • Admin mohl řešit důležitou chybu hry, která tak zůstala déle neopravená
  • Admin není chodící paměť nemůže si pamatovat každou minutu toho co se stalo na serveru, na otázku “víš jak si tu byl před měsíce ve středu v 15:48?” je obvykle jen jedna odpověď a to “nevim!”.

Při takto vedené komunikaci rozhodně svoji odpověď nezíkáte rychle. Navíc admin není povinen vám na otázky “admine?????”, “seš tam ??” a další vůbec odpovídat, a to obzvlášť v případě, že má práci na něčem jiném. Je to pouze dobrá vůle Administrátorů, že rádi odpoví i na tyto otázky.


Příklad správné komunikace

[Hráč]: Admine nemohl by jsi mi posimtě říci jak se vyrobí pec?
[Admin]: V craftboxu dáš osm kamenů kolem okraje tak, že jenom uprostřed jeden chybí.
[Admin]: Kdyžtak tedy máš ukázáno jak se to dělá: http://minecraft.gamepedia.com/Furnace#Crafting
[Hráč]: Mockrát děkuju.
[Admin]: Rádo se stalo.

Shrnutí:

  • Hráč dostal odpověď během první věty
  • Na hráčův dotaz mohl odpovědět někdo jiný(jiný hráč, helper, …) a mohl tak ušetřit čas adminovi i sobě

Na závěr chci ještě podotknout, že Admini/GM/helpeři rádi pomohou, ovšem v rámci možností a počítejte s tim, že podle toho jak se budete chovat vy k nim, tak se budou chovat i oni k vám.

Leave a Reply

TOPlist
Navštivte náš FaceBookschliessen
oeffnen